Dyrektor
Zadania oraz kompetencje Dyrektora Świebodzińskiego Domu Kultury:
1. Dyrektor ŚDK zarządza jego mieniem, reprezentuje placówkę na zewnątrz i odpowiada za całokształt jego działalności.
2. Dyrektor ŚDK ma prawo do samodzielnego podejmowania decyzji dotyczących działalności finansowej i statutowej w granicach określonych przez powszechnie obowiązujące przepisy, statut oraz plan finansowy.
3. Dyrektor ŚDK odpowiada za prowadzenie gospodarki finansowej ŚDK zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1983 z późn. zm.), ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.).
4. Podstawą gospodarki finansowej ŚDK jest plan finansowy ustalony przez Dyrektora ŚDK zatwierdzony przez Radę Miejską w Świebodzinie.
5. Do zadań Dyrektora ŚDK należy w szczególności:
1) nadzór nad majątkiem ŚDK,
2) racjonalne i efektywne gospodarowanie posiadanymi środkami finansowymi i materialnymi,
3) bieżące i osobiste nadzorowanie oraz monitorowanie działalności ŚDK, w tym realizacji zadań statutowych, opracowywanie strategii rozwoju ŚDK oraz planów działalności instytucji,
4) zatwierdzanie i wdrażanie strategii oraz planów działalności merytorycznej i finansowej ŚDK,
5) określenie wewnętrznej struktury organizacyjnej ŚDK,
6) określenie regulaminów oraz zarządzeń wewnętrznych ŚDK określających zasady funkcjonowania ŚDK,
7) zatrudnianie i zwalnianie pracowników oraz podejmowanie pozostałych czynności wynikających ze stosunku pracy,
8) ustalania szczegółowych zakresów czynności pracowników i tryb załatwiania powierzonych im spraw,
9) podpisywanie pism wychodzących na zewnątrz ŚDK dotyczących spraw finansowych lub innych,
10) przyjmowanie skarg i wniosków,
11) nadzorowanie właściwego wykonywania wniosków kontroli zewnętrznej i wewnętrznej,
12) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej,
13) realizacja innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
6. W okresie nieobecności Dyrektora ŚDK, w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania instytucji, osobą wyznaczoną do działania w zastępstwie Dyrektora ŚDK jest Kierownik Działu Artystycznego i Administracji ŚDK.
7. Kierownik Działu Artystycznego i Administracji ŚDK wyznaczony do działania w zastępstwie Dyrektora ŚDK jest upoważniony do:
- zaciągania zobowiązań finansowych w ramach ustalonego planu finansowego,
- zatwierdzania do wypłaty dokumentów w ramach ustalonego planu finansowego,
- udzielanie urlopów pracowniczych i innych usprawiedliwionych nieobecności na wniosek pracownika,
- podpisywania pism i umów.
8. Upoważnienie nie obejmuje:
- zatrudniania i zwalniania pracowników,
- wynagradzania i dokonywania zmian w wynagradzaniu oraz w zakresie obowiązków pracowników,
9. Pisemne upoważnienie Dyrektora ŚDK może obejmować inny zakres aniżeli określony w pkt.7 i 8.
10. Dyrektor ŚDK wykonuje swoje zadania przy pomocy:
- głównego księgowego,
- kierownika działu artystycznego i administracji,
- wyznaczonych pracowników.