Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Świebodziński Dom Kultury

ul. Piłsudskiego 39, 66-200 Świebodzin

 

Dyrektor

Zadania oraz kompetencje Dyrektora Świebodzińskiego Domu Kultury:

1. Dyrektor ŚDK zarządza jego mieniem, reprezentuje placówkę na zewnątrz i odpowiada za całokształt jego działalności.

 

2. Dyrektor ŚDK ma prawo do samodzielnego podejmowania decyzji dotyczących działalności finansowej i statutowej w granicach określonych przez powszechnie obowiązujące przepisy, statut oraz plan finansowy.

 

3. Dyrektor ŚDK odpowiada za prowadzenie gospodarki finansowej ŚDK zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1983 z późn. zm.), ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.).

 

4. Podstawą gospodarki finansowej ŚDK jest plan finansowy ustalony przez Dyrektora ŚDK zatwierdzony przez Radę Miejską w Świebodzinie.

 

5. Do zadań Dyrektora ŚDK należy w szczególności:

1) nadzór nad majątkiem ŚDK,

2) racjonalne i efektywne gospodarowanie posiadanymi środkami finansowymi i materialnymi,

3) bieżące i osobiste nadzorowanie oraz monitorowanie działalności ŚDK, w tym realizacji zadań statutowych, opracowywanie strategii rozwoju ŚDK oraz planów działalności instytucji,

4) zatwierdzanie i wdrażanie strategii oraz planów działalności merytorycznej i finansowej ŚDK,

5) określenie wewnętrznej struktury organizacyjnej ŚDK,

6) określenie regulaminów oraz zarządzeń wewnętrznych ŚDK określających zasady funkcjonowania ŚDK,

7) zatrudnianie i zwalnianie pracowników oraz podejmowanie pozostałych czynności wynikających ze stosunku pracy,

8) ustalania szczegółowych zakresów czynności pracowników i tryb załatwiania powierzonych im spraw,

9) podpisywanie pism wychodzących na zewnątrz ŚDK dotyczących spraw finansowych lub innych,

10) przyjmowanie skarg i wniosków,

11) nadzorowanie właściwego wykonywania wniosków kontroli zewnętrznej i wewnętrznej,

12) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej,

13) realizacja innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

 

6. W okresie nieobecności Dyrektora ŚDK, w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania instytucji, osobą wyznaczoną do działania w zastępstwie Dyrektora ŚDK jest Kierownik Działu Artystycznego i Administracji ŚDK.

 

7. Kierownik Działu Artystycznego i Administracji ŚDK wyznaczony do działania w zastępstwie Dyrektora ŚDK jest upoważniony do:

- zaciągania zobowiązań finansowych w ramach ustalonego planu finansowego,

- zatwierdzania do wypłaty dokumentów w ramach ustalonego planu finansowego,

- udzielanie urlopów pracowniczych i innych usprawiedliwionych nieobecności na wniosek pracownika,

- podpisywania pism i umów.

 

8. Upoważnienie nie obejmuje:

- zatrudniania i zwalniania pracowników,

- wynagradzania i dokonywania zmian w wynagradzaniu oraz w zakresie obowiązków pracowników,

 

9. Pisemne upoważnienie Dyrektora ŚDK może obejmować inny zakres aniżeli określony w pkt.7 i 8.

 

10. Dyrektor ŚDK wykonuje swoje zadania przy pomocy:

- głównego księgowego,

- kierownika działu artystycznego i administracji,

- wyznaczonych pracowników.

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 728
Utworzono dnia: 14.05.2021

Historia publikacji

  • 14.05.2021 11:19, Administrator
    Edycja strony: Dyrektor
  • 14.05.2021 11:18, Administrator
    Edycja strony: Dyrektor
  • 14.05.2021 11:13, Administrator
    Dodanie strony: Dyrektor.