Dział Artystyczny
Zakres działań i kompetencji Działu Artystycznego:
Pracą działu kieruje Kierownik.
Do zadań działu należy:
1) opracowywanie rocznego kalendarium planów działalności programowej ŚDK,
2) organizowanie kół zainteresowań, amatorskich zespołów artystycznych, sekcji ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci, młodzieży i Seniorów.
3) prowadzenie zajęć muzycznych, wokalnych, tanecznych, teatralnych, plastycznych i innych,
4) przygotowywanie uczestników sekcji do udziału w pokazach, przeglądach, konkursach, festiwalach, wystawach, plenerach, przedstawieniach itp.
5) szkolenie i nauka gry na instrumentach,
6) projektowanie i wykonywanie scenografii i dekoracji dla potrzeb sekcji działających w ŚDK,
7) prowadzenie występów teatralnych i estradowych, festiwali i imprez okolicznościowych, wystaw, konkursów itp.,
8) dokumentowanie działalności edukacyjno-artystycznej i kulturalnej placówki – plany, sprawozdania, dokumentacja fotograficzna, dokumentacja video i inne,
9) współpraca z innymi instytucjami kultury, jednostkami oświatowymi i wychowawczymi, fundacjami, stowarzyszeniami, mogącymi służyć pomocą przy realizacji zadań ŚDK,
10) udzielanie pomocy merytorycznej i metodycznej animatorom i nauczycielom z placówek oświaty i organizacji społecznych,
11) zapewnienie bieżącej współpracy z instytucjami kultury na terenie gminy,
12) tworzenie warunków rozwoju życia kulturalnego oraz inicjowanie przedsięwzięć kulturalnych, działań w zakresie edukacji kulturalnej mieszkańców,
13) współdziałanie z wydziałami Urzędu Miejskiego w Świebodzinie, w szczególności z Wydziałem Oświaty, Kultury i Sportu oraz z Wydziałem Promocji,
14) organizacja i współdziałanie z innymi podmiotami w zakresie organizacji konkursów, turniejów i innych imprez w obszarze kultury,
15) inicjowanie przedsięwzięć oraz dorobku kulturalnego ŚDK promujących Miasto i Gminę Świebodzin w kraju i zagranicą,
16) organizowanie obchodów świąt i uroczystości państwowych, a także współdziałanie w tym zakresie z innymi podmiotami,
17) obsługa medialna imprez kulturalnych i ważnych uroczystości miejskich i państwowych we współpracy z innymi instytucjami, Urzędu Miejskiego w Świebodzinie, stowarzyszeniami i organizacjami,
18) sporządzanie planów pracy imprez cyklicznych, imprez zleconych oraz nowych zadań w ramach działań statutowych,
19) realizacja zaplanowanych działań (opracowywanie regulaminów, szczegółowych programów imprez, przygotowywanie projektów umów, pozyskiwanie sponsorów).
20) przygotowywanie dokumentacji związanej z realizacją imprez plenerowych, zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych,
21) organizowanie różnorodnych form aktywności kulturalnej,
22) organizowanie wystaw plastycznych, spektakli, koncertów,
23) opracowywanie wydawnictw informacyjnych o działaniach podejmowanych przez ŚDK (foldery, ulotki, plakaty itp.),
24) prowadzenie spraw związanych z informatyzacją ŚDK w tym: obsługa strony internetowej i internetowych mediów społecznościowych (takich jak Facebook),
25) samoocena działalności oraz ewaluacja tych działań,
26) świadczenie usług w zakresie wynajmu sprzętu technicznego (oświetleniowego, nagłośnieniowego) i jego obsługa,
27) nadzorowanie systemów komputerowych, w których przetwarzane są dane osobowe,
28) nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony przetwarzanych danych osobowych, sporządzanie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych,
30) inne zadania wynikające ze statutu oraz zarządzeń i poleceń Dyrektora ŚDK.